rehabilitace@bohnice.cz (+420) 284 016 518

Pro větší radost z běhu

Rádi bychom, aby Vás běh co nejvíce bavil a měli jste z něho radost. Proto přikládáme některé rady z vlastních zkušeností, které by Vám mohli pomoci u běhu (nebo jiného pohybu) vydržet co nejdéle:

Běhejte s kamarády

Pohybová aktivita dává ideální prostor pro setkání s přáteli. Ve dvou se běhá lépe než samotnému.

Dopředu si naplánujte, co chcete uběhnout

Jedná se o snahu předejít tomu, že v polovině trasy už nebudeme mít sílu dostat se zpátky. Často také nastává situace opačná: pokud nemáme nastavený jasný cíl/plán, daleko nedoběhneme. Je však nutné si uvědomit, že plán je tu pro nás, a ne my pro plán. Je důležité své tělo poslouchat, a když se začíná dostavovat nepřiměřená únava, bolest nebo jiné nepříjemné vjemy, radši to otočit.

Objevujte nové trasy

Na první pohled by se mohlo zdát, že se druhý a třetí bod vzájemně vyvrací. Pokud však běháme stále dokola ty stejné trasy, přestane nás běh bavit. Příjemným zpestřujícím dobrodružstvím může být občas zkoušet běžet tam, kde jsme ještě nebyli. Objevíme tím nové trasy, na které se pak můžeme těšit.

Kochejte se přírodou

e škoda, že mnoho lidí (zvláště ve městech žijících) netráví v přírodě téměř žádný čas. Využijte běh k navštívení přírodních zajímavostí, lesů či parků. Příroda je nádherná a může nás naplnit a obohatit. Pobyt v přírodě je navíc zdravý pro naše tělo i mysl.

Napsat komentář